Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Novoroční vzpomínka i přání

Zachovejme si odvahu i v příštím roce, aneb proč do toho znovu „jít”, byť výsledek je začasté nejistý.

Bylo nebylo, kdysi dávno v horách, kde bylo ještě málo vleků, se sešly dvě dvojice. Půlka jedné jsem byl já, polovinu druhé tvořil kamarád. Obě dvojice byly, že sice „vztah”, ale ještě uvidíme. Po lyžování se obě dvojice odešly bavit. Někdy před půlnocí se rozhodly, že změní podnik. Cesta k dalšímu baru vedla zasněženým svahem dolů. Má tehdejší, mnohem mladší, partnerka měla pocit, že na takovém panenském svahu je třeba se cestou koulovat, válet sudy a vůbec „bláznit". Přivolil jsem. Vypočítavě. Nicméně pak mě to začalo bavit doopravdy - on je to nejen sportovní výkon, ale i zároveň jakási choreografie, čím víc to děláte, tím víc to partnerku baví, což Vám něco připomíná... což Vás o to víc motivuje - no, nakonec mě to bavilo hodně a šťastně a udýchaně jsem se na konci cesty smál. A líbal. Na jednu stranu byly ty polibky upřímné - vezměte si tu situaci, to, k čemu směřovala... Na druhou stranu jsem samozřejmě věděl, že váha těch polibků je v duši druhé strany jiná.

Kamarád to řešil jinak. Šli tím stejným svahem dolů v klidu, kultivovaně, drželi se sice za ruce, ale nic „nevyváděli". Stálo ho to tehdy mínusové body, partnerka poukazovala na nás jako na příklad, jak se to má dělat. Jak se má život prožívat. Když jsem jejich drobnou rozmíšku zaregistroval, tehdy jsem si s uspokojením říkal: „Vidíš, kamaráde, jsi trouba - máš do toho jít po hlavě, tak jako já."

Ani jedna ze dvojic, co vystupují v tomto příběhu, už spolu dávno není... spoustu jiných dvojic mezitím. A mně teď, jak se blíží výročí té situace, pořád trápí otázka: Byl lepší přístup mého kamaráda, který si nebyl jist, a proto situací doslova opatrně prokráčel, nebo byl lepší můj přístup, kde jsem, asi v obdobné nejistotě, svolil k barvotiskové pohádce?

Když jsem tohle začal psát, svářilo se mi v mysli vícero závěrů. Po těch pár desítkách minut psaní a soustředění se koncentrovaly v jeden. Pojďme věcně: a) ani jeden pár spolu dnes není, b) jeden pár má na ten večer skvělou vzpomínku.

Moje novoroční přání tedy zní: Nebojte se a jděte do toho, i když to třeba nedopadne.

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Rostislav Říha | čtvrtek 29.12.2016 15:45 | karma článku: 9,00 | přečteno: 131x
  • Další články autora

Rostislav Říha

Pavel Mašín, problém integrity, aneb General Sir, thumbs up!

Generálu Pavlovi mnozí vyčítají, že nesouhlasí s medailí pro Mašíny, protože zabili nevinného pošťáka. Přijde mi to unfair.

15.9.2022 v 15:04 | Karma: 15,23 | Přečteno: 436x | Diskuse| Politika

Rostislav Říha

380V

Ma ́m ti ́snivy ́ pocit, zˇe jsme na cesteˇ pokroku neˇco ztratili, zˇe jsme prˇisˇli o neˇjakou du°lezˇitou schopnost.

14.4.2021 v 11:46 | Karma: 21,59 | Přečteno: 413x | Diskuse| Společnost

Rostislav Říha

Lvi, fotbal a slova

Řešíme spíš slovní urážku než brutální útok. Obojí je za hranicí pravidel, rozdíl je však nepopiratelný.

26.3.2021 v 12:14 | Karma: 15,60 | Přečteno: 382x | Diskuse| Sport

Rostislav Říha

Obraz je výrobek, který se nedá vyfotit

Mám výstavu. Přitom člověk pokaždé bilancuje. Vystavuju po dlouhé době olejomalby. Když jsem je v noci před vernisáží v podpalubí lodi, kde je galerie, instaloval, tak jsem s nimi byl najednou sám jinak, než v ateliéru.

27.6.2019 v 14:33 | Karma: 7,72 | Přečteno: 138x | Diskuse| Osobní

Rostislav Říha

AI aj aj, cítím se nejistě

Je fajn, když věci a programy myslí za mne. Ale chtěl bych k tomu ještě aspoň iluzi, že kapitán jsem já.

1.2.2019 v 12:22 | Karma: 10,88 | Přečteno: 159x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Výnosy z ruských aktiv půjdou na zbraně pro Ukrajinu, shodli se zástupci EU

8. května 2024  16:12,  aktualizováno  16:26

Zástupci členských zemí Evropské unie se ve středu v Bruselu v zásadě shodli, že výnosy z ruských...

LoopX s pohádkovými zisky. Podvodníci vylhali kryptoměnu, zadržený je i Čech

8. května 2024  16:09

Rakouská policie ve spolupráci s úřady v dalších zemích zadržela šest lidí podezřelých z rozsáhlého...

Hrozba bombových útoků na Slovensku se nepotvrdila. Školy ve čtvrtek otevřou

8. května 2024  16:03

Úterní hrozba pumovými útoky na více než 1 500 škol na Slovensku se nepotvrdila, vyučování bude ve...

Arkansas odstraní symboly „temných dob“. Do Kapitolu pošle Cashe a Batesovou

8. května 2024  15:12

Stát Arkansas ve vstupní hale amerického Kongresu ve Washingtonu tento týden nově začne...

  • Počet článků 18
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 893x
Architekt, sochař, malíř, grafik. Vážím si poctivosti - začíná to řemeslem... a samozřejmě se to promítá dál. Volnou tvorbu si můžete prohlédnout na www.app-art.cz, architekturu na http://www.rh-arch.com/ a kdyby náhodou, mrkněte i na www.facebook.com/appartcz/

Seznam rubrik